Att använda sig av ett CMS-system, Content Management System för att administrera sin hemsida är både enkelt och smidigt!
Att använda sig av ett CMS-system - Content Management System - även kallat innehållssystem eller webbpubliceringssystem, för att administrera sin hemsida är både enkelt och smidigt. Det innebär att i stort sett de flesta kan uppdatera sin egen hemsida med nya artiklar eller ny information.
Med lite hjälp från en professionell webbyrå kan man även få sin hemsida sökmotoroptimerad för att öka leadsgenereringen. Webflow är ett webbpubliceringssystem som gör det enkelt för alla att själv skapa sin hemsida.
Webflow är ett webbpubliceringssystem där man enkelt och utan några större kunskaper inom kodning kan designa och skapa en egen hemsida. Systemet innehåller all funktionalitet som krävs för att sätta upp standardiserade webbplatser som exempelvis hemsidor eller högkonverterande landningssidor. Att sätta upp en hemsida går snabbt samtidigt som man i Webflow arbetar med grafiska verktyg, drag n´ drop och Wysiwyg. Det innebär att du hela tiden ser hur sidan som du arbetar med kommer att se ut då den sedan publiceras.
Webflow är bättre än Wordpress om man behöver en enkel webbplats som inte kräver tunga integrationer eller avancerade funktioner. Med Webflow kan näst intill vem som helst designa sin hemsida och enkelt publicera information genom drag och släpp-funktioner. Det finns också en förhandsgranskning som visar exakt hur sidan kommer att se ut när den sedan publiceras. Det gör att man enkelt kan förbättra, lägga till eller ta bort så att sidan får exakt det utseende som man vill ha. Till skillnad mot Wordpress kostar dock Webflow en mindre summa varje månad men då ingår både webbhotell och SSL-certifikat.
Webflow är ett enkelt men kraftfullt verktyg då man skapar mindre hemsidor eller landningssidor som man vill få publicerade snabbt. För den som vill använda sig av olika avancerade funktioner eller som vill bygga större webbplatser kan i vissa fall Wordpress vara ett bättre alternativ.
Om du vill få hjälp med att sätta upp din hemsida i Webflow kan du kontakta oss på Smartproduktion som är specialister på Webflow utveckling. Vi kan ta fram din hemsida eller din högkonverterande landningssida i Webflow med hjälp av våra duktiga designers, kodare och SEO-experter.
Smartproduktion har hjälpt hundratals nöjda kunder med effektiva och konverterande landningssidor som bidrar till ökad leadsgenerering. Vill du också få möjlighet att göra fler affärer kan vi på Smartproduktion hjälpa dig genom att generera fler och mer kvalitativa leads.
Joel jobbar som projektledare på Smartproduktion. Här kommer fyra snabba med honom!
Att ha en välstrukturerad webbplats fyller två viktiga funktioner, dels att du får bättre effekt av din SEO då Google indexerar och dels att besökarna enkelt kan hitta den information de söker.
När du behöver marknadsföra en tjänst mot en lokal marknad i syfte att driva trafik och öka konverteringen för att få en bättre leadsgenerering kan du sätta upp en lokal landningssida.
När någon söker efter information, en produkt eller en tjänst så använder de allra flesta Google för att hitta fram till en sida som kan erbjuda detta. För att kunna hitta fram till rätt sida behöver den som söker skriva in ett sökord hos Google. Idag använder man vanligtvis fraser vid sökningar på Google och därmed har Long Tail Keywords fått en större betydelse.
Att använda sig av ett CMS-system, Content Management System för att administrera sin hemsida är både enkelt och smidigt!
Många frågar sig säkert varför de ska ha en landningssida när de redan har en hemsida, men faktum är att skillnaderna mellan en landningssida och en hemsida är väldigt stora. En landningssida och en hemsida har olika uppgifter: En hemsida är mer omfattande och innehåller massor av information om företagets alla produkter eller tjänster men också mycket företagsspecifik information. En landningssida däremot innehåller information om exakt det som besökaren sökte efter, vanligtvis en tjänst eller en specifik produkt.
När man vill sätta upp en högkonverterande landningssida där besökarna kan få relevant information om den produkt eller tjänst som de söker behöver man driva trafik till sidan. Detta kan ske genom SEO, sökmotoroptimering, eller SEM, Sökmotormarknadsföring. På den här sidan förklarar vi på Smartproduktion skillnaden mellan SEO och SEM.
Victor är grundare av Smartproduktion och jobbar som programmerare & VD. Här kommer fyra snabba med Victor!
Niclas är delägare i företaget och jobbar som försäljare. Här kommer fyra snabba med honom!
Målsättningen med att öka trafiken till din hemsida så att du får in fler besökare är att den information som presenteras på sidan ska konvertera besökaren så den utför en handling (kontakta, köpa eller beställa).
När man har en hemsida är det viktigt att man finns med i Googles sökresultat på de nyckelord som man har valt för sin sida. Eftersom sökarna sällan läser mer än de två första sidorna i Googles sökresultat är det viktigt att hamna i toppen på Google då potentiella kunder söker efter dina tjänster och produkter.
Genom att erhålla en hög konverterande landningssida kan fysiska butiker och tjänsteföretag få in besökare. Därefter med några smarta knep och strategier konvertera besökare till potentiella kunder. Desto fler besökare till landningssidan desto fler kan konverteras vilket leder till nya kunder och fler affärer.
Har du frågor eller funderingar gällande våra tjänster? Slå oss en signal, mejla eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.
Telefon: 070 - 681 52 22
E-post: info@smartproduktion.se