Vi välkomnar vår senaste stjärna Jenny med fyra snabba frågor!
Jag har de senaste 10åren bott i Stockholm och då bland annat utbildat mig på IHM Business School. Efter utbildningen arbetade jag tre år som senior projektledare för företagsresor/studieresor inom byggbranschen. Var även delägare i bolaget.
Jag ser extremt mycket potential i både företaget och produkterna. Sen älskar jag IT-system och digitalisering. Bara det faktum att jag inte skrivit ut ett enda papper sedan jag börja här säger mycket!
Ett stort plus är dessutom de roliga och drivna kollegorna jag får arbeta med. Vi har alla väldigt olika personligheter och styrkor, men bildar tillsammans ett sammansvetsat team!
När Micaela fyller upp kontoret med god doft från hennes oljor haha
Hm, jag tror det är ”vädret Borlänge” och ”Vädret Stockholm” - Google har bäst prognoser!
Vi är glada och ärade att Jenny nu är en del av Smartproduktion!
Joel jobbar som projektledare på Smartproduktion. Här kommer fyra snabba med honom!
Att ha en välstrukturerad webbplats fyller två viktiga funktioner, dels att du får bättre effekt av din SEO då Google indexerar och dels att besökarna enkelt kan hitta den information de söker.
När du behöver marknadsföra en tjänst mot en lokal marknad i syfte att driva trafik och öka konverteringen för att få en bättre leadsgenerering kan du sätta upp en lokal landningssida.
När någon söker efter information, en produkt eller en tjänst så använder de allra flesta Google för att hitta fram till en sida som kan erbjuda detta. För att kunna hitta fram till rätt sida behöver den som söker skriva in ett sökord hos Google. Idag använder man vanligtvis fraser vid sökningar på Google och därmed har Long Tail Keywords fått en större betydelse.
Att använda sig av ett CMS-system, Content Management System för att administrera sin hemsida är både enkelt och smidigt!
Många frågar sig säkert varför de ska ha en landningssida när de redan har en hemsida, men faktum är att skillnaderna mellan en landningssida och en hemsida är väldigt stora. En landningssida och en hemsida har olika uppgifter: En hemsida är mer omfattande och innehåller massor av information om företagets alla produkter eller tjänster men också mycket företagsspecifik information. En landningssida däremot innehåller information om exakt det som besökaren sökte efter, vanligtvis en tjänst eller en specifik produkt.
När man vill sätta upp en högkonverterande landningssida där besökarna kan få relevant information om den produkt eller tjänst som de söker behöver man driva trafik till sidan. Detta kan ske genom SEO, sökmotoroptimering, eller SEM, Sökmotormarknadsföring. På den här sidan förklarar vi på Smartproduktion skillnaden mellan SEO och SEM.
Victor är grundare av Smartproduktion och jobbar som programmerare & VD. Här kommer fyra snabba med Victor!
Niclas är delägare i företaget och jobbar som försäljare. Här kommer fyra snabba med honom!
Målsättningen med att öka trafiken till din hemsida så att du får in fler besökare är att den information som presenteras på sidan ska konvertera besökaren så den utför en handling (kontakta, köpa eller beställa).
När man har en hemsida är det viktigt att man finns med i Googles sökresultat på de nyckelord som man har valt för sin sida. Eftersom sökarna sällan läser mer än de två första sidorna i Googles sökresultat är det viktigt att hamna i toppen på Google då potentiella kunder söker efter dina tjänster och produkter.
Genom att erhålla en hög konverterande landningssida kan fysiska butiker och tjänsteföretag få in besökare. Därefter med några smarta knep och strategier konvertera besökare till potentiella kunder. Desto fler besökare till landningssidan desto fler kan konverteras vilket leder till nya kunder och fler affärer.
Har du frågor eller funderingar gällande våra tjänster? Slå oss en signal, mejla eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.
Telefon: 070 - 681 52 22
E-post: info@smartproduktion.se