Idag är det viktigt att ens företag finns representerat på Google så att potentiella kunder kan hitta företaget och läsa mer om företagets produkter och tjänster.
Det är framför allt viktigt för butiker och tjänsteföretag att synas på Google då cirka 60 procent av de som söker efter en produkt eller tjänst hos Google söker ett lokalt företag då de föredrar att handla i närområdet. Med hjälp av sökmotoroptimering i Stockholm kan ditt företag hamna i topp hos Google vilket ökar trafiken till din hemsida.
Vi hos Smartproduktion har hjälp många nöjda kunder med sökmotoroptimering i Stockholm och kan även hjälpa dig att få en landningssida som hamnar högt i Googles sökresultat. Vi kan erbjuda ditt företag leadsgenerering, SEO i Stockholm och en högkonverterande landningssida som leder till att ditt företag får fler affärer.
Det är på den lokala marknaden som ni ska synas eftersom det är där som ni kommer att hitta de kunder som vill köpa era produkter och tjänster. Med en landningssida som har en lokal sökmotsoroptimering kommer ni att kunna nå ut direkt till potentiella kunder i ert närområde. Detta är framför allt viktigt om ni har en butik eller om ni säljer tjänster i Stockholm. En majoritet av alla som vill få en tjänst utförd söker på Google efter ett lokalt företag som kan erbjuda denna tjänst. Därför behöver ditt företag finns med i sökresultatet på Google då någon i Stockholm söker efter dina tjänster.
Vi på Smartproduktion kan hjälpa ditt företag med att sätta upp en högkonverterande landningssida som har en lokal sökmotoroptimering. Det gör att ni når ut till potentiella kunder på den lokala marknaden då de söker efter produkter eller tjänster som ditt företag tillhandahåller. Genom att hamna i topp på Google så bidrar det till att öka trafiken till din sida vilket i sin tur ger dig möjligheten att konvertera besökarna så att de tar kontakt. Du är välkommen att kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig med din landningssida.
Att erbjuda dina besökare exakt den information som de förväntar sig finna då de klickar på din länk i Googles sökresultat kommer att fånga dina besökares intresse. Det är viktigt att den information som du presenterar för dina besökare är intressant och övertygande så att det leder till att besökaren utför en handling på din sida. Det kan vara att besökaren begär mer information, vill bli kontaktad eller att denne bokar ett möte. Varje konverterad besökare är ett leads och en potentiell affär för ditt företag.
Vi på Smartproduktion är ett ungt och talangfullt gäng som besitter massor av kunskap och erfarenheter inom SEO i Stockholm. Vi kan erbjuda er samma spjutspetskompetens som de större bolagen, bara med en annan prislapp. Låt oss hjälpa dig med din sökoptimering i Stockholm så att du får en landningssida som bidrar till fler affärer. Kontakta oss här!
Joel jobbar som projektledare på Smartproduktion. Här kommer fyra snabba med honom!
Att ha en välstrukturerad webbplats fyller två viktiga funktioner, dels att du får bättre effekt av din SEO då Google indexerar och dels att besökarna enkelt kan hitta den information de söker.
När du behöver marknadsföra en tjänst mot en lokal marknad i syfte att driva trafik och öka konverteringen för att få en bättre leadsgenerering kan du sätta upp en lokal landningssida.
När någon söker efter information, en produkt eller en tjänst så använder de allra flesta Google för att hitta fram till en sida som kan erbjuda detta. För att kunna hitta fram till rätt sida behöver den som söker skriva in ett sökord hos Google. Idag använder man vanligtvis fraser vid sökningar på Google och därmed har Long Tail Keywords fått en större betydelse.
Att använda sig av ett CMS-system, Content Management System för att administrera sin hemsida är både enkelt och smidigt!
Många frågar sig säkert varför de ska ha en landningssida när de redan har en hemsida, men faktum är att skillnaderna mellan en landningssida och en hemsida är väldigt stora. En landningssida och en hemsida har olika uppgifter: En hemsida är mer omfattande och innehåller massor av information om företagets alla produkter eller tjänster men också mycket företagsspecifik information. En landningssida däremot innehåller information om exakt det som besökaren sökte efter, vanligtvis en tjänst eller en specifik produkt.
När man vill sätta upp en högkonverterande landningssida där besökarna kan få relevant information om den produkt eller tjänst som de söker behöver man driva trafik till sidan. Detta kan ske genom SEO, sökmotoroptimering, eller SEM, Sökmotormarknadsföring. På den här sidan förklarar vi på Smartproduktion skillnaden mellan SEO och SEM.
Victor är grundare av Smartproduktion och jobbar som programmerare & VD. Här kommer fyra snabba med Victor!
Niclas är delägare i företaget och jobbar som försäljare. Här kommer fyra snabba med honom!
Målsättningen med att öka trafiken till din hemsida så att du får in fler besökare är att den information som presenteras på sidan ska konvertera besökaren så den utför en handling (kontakta, köpa eller beställa).
När man har en hemsida är det viktigt att man finns med i Googles sökresultat på de nyckelord som man har valt för sin sida. Eftersom sökarna sällan läser mer än de två första sidorna i Googles sökresultat är det viktigt att hamna i toppen på Google då potentiella kunder söker efter dina tjänster och produkter.
Genom att erhålla en hög konverterande landningssida kan fysiska butiker och tjänsteföretag få in besökare. Därefter med några smarta knep och strategier konvertera besökare till potentiella kunder. Desto fler besökare till landningssidan desto fler kan konverteras vilket leder till nya kunder och fler affärer.
Har du frågor eller funderingar gällande våra tjänster? Slå oss en signal, mejla eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.
Telefon: 070 - 681 52 22
E-post: info@smartproduktion.se