Vill du lansera en hemsida för ditt företag där du kan presentera företaget, berätta om företagets verksamhet, visioner och även marknadsföra produkter eller tjänster?
Vill du lansera en hemsida för ditt företag där du kan presentera företaget, berätta om företagets verksamhet, visioner och även marknadsföra produkter eller tjänster? Då kan du, som 100-tals andra nöjda kunder, kontakta oss på Smartproduktion som är specialister på att utveckla väldesignade, innehållsrika och sökmotoroptimerade hemsidor.
Vad det kostar för en hemsida varierar mycket beroende på innehåll, bransch och omfattning.
Priset för en hemsida påverkas av flera olika faktorer som exempelvis omfattningen på hemsidan. Ska hemsidan innehålla många tjänster, produkter och massor av information blir det mer kostsamt än om du vill ha en enkel hemsida med begränsad information.
Andra saker som påverkar priset är hur omfattande arbetet med sökmotoroptimering blir. Om ditt företag är verksamt i en bransch där det är hård konkurrens, både på den lokala marknaden, men också om sökorden på Internet krävs det mer arbete för att få sidan att synas i topp hos Google.
En annan sak som också påverkar priset är vilka funktioner som du vill utrusta din hemsida med. Det är vanligt att man vill ha ett kontaktformulär så att kunder kan komma i kontakt med företaget. Vill du ha ytterligare funktioner som exempelvis ansluta en produktdatabas, beställningsformulär,
e-butiksfunktioner eller annan funktionalitet är också det något som påverkar pris för hemsidan.
När man har en hemsida så finns man på nätet, vilket gör att kunder och andra som känner till företaget kan hitta fram till hemsidan. Men för att få nya kunder så räcker det inte bara med att finnas utan då behöver även hemsidan synas.
Eftersom en majoritet av befolkningen använder Google då de söker efter produkter eller tjänster så är det viktigt att hamna högt upp i Googles sökresultat då någon söker efter en tjänst eller produkt som ditt företag tillhandahåller. Detta kan endast ske med hjälp av sökmotoroptimering, effektiva nyckelord och välskrivna texter.
Vill du även öka leadsgenerering till företaget bör du komplettera med en lokal, högkonverterade landningssida. Till landningssidan kan du enklare driva besökare från den lokala marknaden som sedan med relevant information övertygas, så kallat konverteras, till att ta kontakt med företaget.
Det finns många olika typer av hemsidor som man kan lansera beroende på hur man vill använda sin hemsida. En statisk hemsida fungerar bra för ett företag som inte har så många tjänster och som istället använder en högkonverterande landningssida för sin leadsgenerering.
Behöver man ofta uppdatera sin hemsida med information bör man istället välja en dynamisk hemsida. Till en hemsida kan man även ansluta en blogg, vilket ökar trafiken till hemsidan, eller en E-butik, där företaget kan sälja sina produkter.
Vi på Smartproduktion kan hjälpa dig med kreativa och effektiva lösningar för din hemsida.
Att anlita Smartproduktion för att utveckla din hemsida medför flera vinster som bland annat att du får en hemsida med en tilltalande design där du kan presentera information på ett tydligt sätt.
Tack vare vår kunskap om sökmotoroptimering kan du se fram emot att få en hemsida som kommer att hamna högt upp i Googles sökresultat, vilket du har svårt att få hos våra konkurrenter till ett likvärdigt pris. Detta leder till ökad konvertering och därmed en ökad leadsgenerering. Desto fler potentiella kunder som tar kontakt med företaget desto fler affärer kommer företaget att göra.
När ditt företag vill lansera en ny hemsida kan du kontakta oss på Smartproduktion för att erhålla ett rättvist pris för din hemsida. Vi är en webbyrå som har en stor kunskap inom SEO och marknadsföring, vilket gör att vi kan mäta oss med de större företagen - dock till en helt annan prisnivå. Vi kan också erbjuda ditt företag högkonverterande landningssidor som bidrar till att öka din leadsgenerering på den lokala marknad.
Joel jobbar som projektledare på Smartproduktion. Här kommer fyra snabba med honom!
Att ha en välstrukturerad webbplats fyller två viktiga funktioner, dels att du får bättre effekt av din SEO då Google indexerar och dels att besökarna enkelt kan hitta den information de söker.
När du behöver marknadsföra en tjänst mot en lokal marknad i syfte att driva trafik och öka konverteringen för att få en bättre leadsgenerering kan du sätta upp en lokal landningssida.
När någon söker efter information, en produkt eller en tjänst så använder de allra flesta Google för att hitta fram till en sida som kan erbjuda detta. För att kunna hitta fram till rätt sida behöver den som söker skriva in ett sökord hos Google. Idag använder man vanligtvis fraser vid sökningar på Google och därmed har Long Tail Keywords fått en större betydelse.
Att använda sig av ett CMS-system, Content Management System för att administrera sin hemsida är både enkelt och smidigt!
Många frågar sig säkert varför de ska ha en landningssida när de redan har en hemsida, men faktum är att skillnaderna mellan en landningssida och en hemsida är väldigt stora. En landningssida och en hemsida har olika uppgifter: En hemsida är mer omfattande och innehåller massor av information om företagets alla produkter eller tjänster men också mycket företagsspecifik information. En landningssida däremot innehåller information om exakt det som besökaren sökte efter, vanligtvis en tjänst eller en specifik produkt.
När man vill sätta upp en högkonverterande landningssida där besökarna kan få relevant information om den produkt eller tjänst som de söker behöver man driva trafik till sidan. Detta kan ske genom SEO, sökmotoroptimering, eller SEM, Sökmotormarknadsföring. På den här sidan förklarar vi på Smartproduktion skillnaden mellan SEO och SEM.
Victor är grundare av Smartproduktion och jobbar som programmerare & VD. Här kommer fyra snabba med Victor!
Niclas är delägare i företaget och jobbar som försäljare. Här kommer fyra snabba med honom!
Målsättningen med att öka trafiken till din hemsida så att du får in fler besökare är att den information som presenteras på sidan ska konvertera besökaren så den utför en handling (kontakta, köpa eller beställa).
När man har en hemsida är det viktigt att man finns med i Googles sökresultat på de nyckelord som man har valt för sin sida. Eftersom sökarna sällan läser mer än de två första sidorna i Googles sökresultat är det viktigt att hamna i toppen på Google då potentiella kunder söker efter dina tjänster och produkter.
Genom att erhålla en hög konverterande landningssida kan fysiska butiker och tjänsteföretag få in besökare. Därefter med några smarta knep och strategier konvertera besökare till potentiella kunder. Desto fler besökare till landningssidan desto fler kan konverteras vilket leder till nya kunder och fler affärer.
Har du frågor eller funderingar gällande våra tjänster? Slå oss en signal, mejla eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.
Telefon: 070 - 681 52 22
E-post: info@smartproduktion.se