Customer Success Manager (CSM)

Smartproduktion söker personer som är passionerade, drivna och lösningsorienterade. Vi är en av Sveriges ledande byråer när det kommer till sökmotoroptimering & leadsgenerering.

Ansök här
Den här tjänsten är inte tillgänglig längre.
Kolla in andra jobbmöjligheter här!
  • Plats
    Remote
  • Datum Ikon
    Heltid
  • Profil Ikon
  • Lön Ikon
    28,500:-/månaden
Ansök här

Smartproduktions mål är att alltid erbjuda våra kunder en exceptionellt hög servicenivå och närvaro. För att ytterligare stärka vår position inom området, söker vi nu en erfaren person med en strukturerad, tålmodig och långsiktig inställning till kundvård. Vi letar efter dig som är pedagogisk och som kan bli en pålitlig rådgivare för våra kunder.

Om Smartproduktion

Smartproduktion arbetar med att stärka tjänsteföretag genom digital marknadsföring och interna system. Våra grundare har framgångsrikt hjälpt andra företag inom hantverkarbranschen och vi besitter spetskompetens inom området. Vi tror på att fokusera på en sak och göra den riktigt bra. Detta har resulterat i tusentals förfrågningar till våra kunder och att vi är ett av Sveriges mest rekommenderade företag på Google My Business.

Men vår resa är inte över än; vi strävar efter att omvandla hela hantverkarbranschen, och det är där du kommer in i bilden!

Om tjänsten

Vi söker en engagerad och erfaren Customer Success Manager som strävar efter att inte bara leverera våra tjänster, utan att även vara en avgörande del i våra kunders framgång. Din roll kommer att kräva tålamod och empati gentemot våra kunder. Du måste kunna kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt samtidigt som du måste ha förmågan att vara beslutsam vid behov.

Din kunskap att arbeta analytiskt och självständighet i att förbättra kundupplevelsen kommer att vara centrala delar av din roll. Om du är uppmärksam på detaljer och brinner för att hjälpa kunder att maximera värdet av våra tjänster, är du den vi söker.

Dina arbetsuppgifter inkluderar

  • Onboarding möten med hantverkare och tjänsteföretag
    Ansvara för att genomföra introduktionsmöten med nya kunder och förse dem med de verktyg och kunskaper som krävs för att framgångsrikt använda våra tjänster.
  • Översyn av kundkonton för att identifiera behov
    Övervaka användarbeteende och engagemangsnivåer för att identifiera områden där kunderna kan få mer värde av våra tjänster. Regelbundna samtal med befintliga kunder för att erbjuda support och säkerställa deras nöjdhet.
  • Feedback-insamling
    Aktivt samla in och dokumentera kundfeedback för att förstå kundernas behov och förmedla detta till teamet.
  • Riskhantering
    Identifiera risker och vidta proaktiva åtgärder för att minska dessa genom riktade åtgärdsplaner i samarbete med andra medarbetare.
  • Identifiera möjligheter för försäljning
    Granska kundens användning och behov för att identifiera möjligheter för upp- eller korsförsäljning av ytterligare funktioner.
  • Rapportering och analys
    Skapa och övervaka KPI:er relaterade till kundengagemang, produktanvändning och kundtillfredsställelse. Presentera regelbunden rapportering till teamet och kunderna.
  • Krishantering
    Agera snabbt och effektivt om en kund stöter på allvarliga problem i vår tjänst. Samordna med andra medarbetare för att hitta snabba lösningar och hålla kunden informerad under hela processen.

Kvalifikationer

  • Erfarenhet inom kundrelationer och service, B2B eller B2C.
  • Erfarenhet av systematiskt arbete med kundhantering.
  • Stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt.
  • Vana att arbeta självständigt.
  • Förmåga att identifiera kundbehov som kan leda till merförsäljning.
  • Analytisk lagd person med hög problemlösningsförmåga.


Meriterande

  • Erfarenhet av försäljning inom SEO och/eller annan digital marknadsföring
  • Erfarenhet inom hantverkarbranschen

Vad vi erbjuder

  • Positiv arbetskultur
    En miljö där vi stöttar och sporrar varandra, har högt i tak och är måna om varandra och företaget.
  • Utbildning
    Möjligheter till både intern och extern utbildning för att ständigt utvecklas i din roll och som individ.
  • Frihet under ansvar
    Möjlighet att jobba helt remote med viss flex i arbetstider.
  • Värdefulla relation
    Samarbeta nära våra ägare, utvecklare och säljare för  stöd och hjälp vid behov.
  • Framåtanda
    Arbeta i ett företag som ständigt strävar efter förbättring, där du får möjlighet att påverka.

Extra förmåner

  • Företagsresor och möjlighet att delta i AW:s och mässor.

Vi erbjuder

Övrigt

2023-12-01
5e februari 2024

Video

No items found.

Ansök genom formuläret

Tack, vi återkopplar så snart vi kan!
Oj, något gick fel!

Karriärmöjligheter på Smartproduktion

Smartproduktion söker personer som är passionerade, drivna och lösningsorienterade. Vi är en av Sveriges ledande byråer när det kommer till sökmotoroptimering & leadsgenerering.

Vilka är Smartproduktion?

Smartproduktion drivs av ett gäng energiska, ambitiösa och resultatorienterad personligheter. Vi strävar efter att digitalisera tjänsteföretag över hela Sverige. Genom moderna webbplatser och applikationer är vi övertygade att det går att effektivisera och digitalisera fler verksamheter. Läs mer här!
Nicholas Thunberg
Projektledare
Jessica Eriksson
Säljare
Micaela Blomberg
Designer
Victor Blomberg
VD & Grundare
Niclas Henrikson
Säljare
Jenny Frejvall
Affärsutvecklare
Linkedin SmartproduktionFacebook SmartproduktionInstagram Smartproduktion
Skärmar Kunder Smartproduktion