Om Smartproduktion
Vi på Smartproduktion hjälper bygg- och tjänsteföretag att spara tid, växa tryggt och öka lönsamheten genom intelligenta och kundcentrerade lösningar. Vår vision är att omdefiniera framtidens tjänsteföretag och bli det självklara valet för företag som vill växa effektivt och långsiktigt.
Vi har redan hundratals nöjda kunder över hela Sverige och arbetar dagligen för att hjälpa dem lyckas digitalt och få ut maximalt värde av sin digitala marknadsföring. Med en djup respekt för hantverkare och deras arbete ser vi samtidigt den stora potentialen i att modernisera en bransch som till stor del fortfarande är kvar på 90-talet.
Genom att kombinera branschförståelse, innovation och intelligenta lösningar hjälper vi bygg- och tjänsteföretag att spara tid, öka lönsamheten och skapa långsiktig, trygg tillväxt.
Angående rollen och framtiden
Vi är i dagsläget ett litet team inom Customer Success och kundtjänst, vilket innebär att rollen som Head of Customer Success kommer att vara mycket hands-on. Du kommer själv ha nära kontakt med våra kunder, driva möten, analysera kunddata och arbeta direkt i våra system. Samtidigt kommer du att få mandatet att bygga upp teamet och skapa de processer och strukturer som gör att vi kan växa hållbart och skala vår kundupplevelse i takt med att Smartproduktion växer.
Ansvarsområden
- Skapa en kundupplevelse i världsklass där varje kontakt präglas av omtanke, energi och engagemang.
- Vara nära kunderna genom möten, uppföljningar och daglig dialog för att säkerställa att de alltid får ut maximalt värde.
- Arbeta operativt i våra system för att analysera data, följa upp ärenden och driva förbättringar baserat på insikter.
- Utveckla processer och arbetssätt som gör det möjligt att skala vår kundupplevelse i takt med att vi växer.
- Rekrytera nya medarbetare till Customer Success och kundtjänst för att stärka och utveckla avdelningen.
- Representera kundernas röst i ledningen och omvandla deras feedback till konkreta initiativ som driver både produkt och strategi framåt.
Kravspecifikation
- Har erfarenhet av att driva och leda team inom Customer Success eller kundtjänst med fokus på kundnöjdhet och resultat.
- Är van att ha direkt kundkontakt och brinner för att skapa en riktigt bra kundupplevelse.
- Har arbetat i miljöer med högt tempo och känner dig trygg med att ta snabba beslut.
Meriterande kvalifikationer
- God förståelse för bygg- och hantverkarbranschen samt dess behov och utmaningar.
- Erfarenhet från SaaS-bolag eller digitala plattformar med fokus på kundresa och användarupplevelse.
- Vana att arbeta i miljöer med högt tempo och ständiga förändringar.
- Stark förmåga att arbeta datadrivet med nyckeltal som retention, churn, NPS och adoption.

Kolla in livet på Smartproduktion
Innan du ansöker till oss får du gärna kika in hur det är att arbeta på Smartproduktion.
Livet på SmartproduktionFörmåner på Smartproduktion
- Inspirerande företagsresor och nätverkande på AW, event och branschmässor.
- Generöst friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år för att stödja ditt välmående.
- Bonusmöjligheter vid hög prestation och engagemang.
- Obegränsad tillgång till facklitteratur och resurser för din utveckling.
- En dedikerad budget för kompetensutveckling och fortbildning.
- Frihet att arbeta på distans eller från vårt kontor i Stockholm.
Övrigt
- Plats: Rollen är placerad i Stockholm. Vi erbjuder en hybridlösning men ser att du som Head of Customer Success är på plats större delen av veckan för att leda teamet och stärka kulturen av kundcentrering.
- Sista ansökningsdag: 30 september 2025.
- Tillträde: Oktober 2025 eller enligt överenskommelse.
Är du personen vi söker?
Nedan har vi identifierat några genomgående egenskaper från personerna som arbetar på Smartproduktion och de vi uppskattar. Känner du igen dig genom några av egenskaperna nedan så vill vi gärna prata med dig.
Ansök via formuläret nedan
Vi har som krav att du har tidigare erfarenhet av liknande tjänst.